تفاوت کوره القایی با قوس الکتریکی

تعریف قوس الکتریکی: فولاد کوره قوس الکتریکی نیاز به تولید حرارت قوس از طریق الکترود گرافیتی برای ذوب فلز دارد و گرمای قوس تولید شده توسط تخلیه الکترود متمرکز می شود. دمای قوس بالای ۳۰۰۰ درجه سانتی گراد است ، با سرعت ذوب سریع و راندمان تولید بالا. علاوه بر این ، کوره قوس یک منطقه کوچک را اشغال می کند و صرفه جویی در انرژی و دوستدار محیط زیست است. این می تواند گوگرد ، فسفر و سایر ناخالصی ها را حذف کند ، دمای کوره به راحتی کنترل می شود.

۱. گرمایش کوره القایی سریعتر از کوره قوس الکتریکی است ، گرما در داخل بار (فولاد مذاب) تولید می شود. پس از ذوب بار کوره ، گرمای قوس باید از طریق سرباره به فولاد مذاب منتقل شود که متعلق به گرمایش غیر مستقیم با راندمان حرارتی ضعیف است. علاوه بر این ، کوره به شکل حوضه است و بخش زیادی از گرمای قوس از طریق پوشش و دیواره کوره پخش می شود.
۲. ظرفیت حذف گوگرد ، فسفر و اکسیداسیون کوره قوس قوی تر از کوره القایی است. کوره القایی سرباره سرد است ، در حالی که کوره قوسی سرباره گرم است. میزان نیتروژن فولاد بیشتر از کوره القایی است.

۳. میزان برداشت عناصر آلیاژی که توسط کوره القایی ذوب می شوند بیشتر از کوره قوس الکتریکی است ، زیرا عناصر فرار و از دست دادن اکسیداسیون در دمای بالای قوس زیاد است.
۴. فولادسازی کوره القایی بیشتر با الزامات حفاظت از محیط زیست مطابقت دارد ، در حالی که فولادسازی کوره قوس الکتریکی مقدار زیادی گاز پسماند ، پسماند و سر و صدا تولید می کند و مصرف انرژی بالایی دارد.

۵ کوره القایی استفاده از اصل حرارت جریان القایی برای ذوب فلز است ، عنصر کربن را در فولاد مذاب افزایش نمی دهد ، اما فولاد ذوب شده حاوی بسیاری از ناخالصی ها ، فولاد ناخالص است. الکترود گرافیتی برای ذوب فلز از طریق حرارت قوس استفاده می شود. الکترود گرافیت سرانجام در فولاد مایع مصرف می شود تا میزان کربن را افزایش دهد.

۶. کوره القایی در فرایند فولاد مایع همزن الکترومغناطیسی نسبت به کوره قوس برتری دارد.
۷. ذوب کوره القایی کنترل بهتری بر دما ، زمان و شدت هم زدن نسبت به کوره قوس الکتریکی دارد.
۸. اندازه کوره القایی کوچک است ، مناسب برای فولادسازی شرکتهای کوچک و متوسط. کوره قوس الکتریکی دارای ظرفیت بزرگ ، مقیاس بزرگ و راندمان تولید بالا است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *